söndag 18 oktober 2009

Utställning i Hågelby

.
Jahapp, då var vi varit på utställning igen.

For iväg i ottan till ett ridhus lååångt bort. När vi kom fram träffade vi Mia och Malte som vi hade en supertrevlig dag tillsammans med. Malte är lika trevlig som han är en stooor varghundkille med gegga i skägget :-)

Ibörjan spelade jag som vanligt lite svårflörtad, men till slut kunde jag inte spela marig längre, jag föll pladask för hans charm. Ja, om man bortser från det geggiga skägget då. (ett ridhus fullt med prima planteringsjord blandat med vatten.. = gegga!!!) Malte hade specialtecken C och vi höll tassar å tummar för honom, men tyvärr.. certet gick till en annan hund.

Hur gick det för oss då? Joodå, vi gick vidare i första omgången, men sen vart det stopp. Vi placerade oss som fyra i öppen klass. Fast matte var lika glad för det, eftersom jag var glad och sprallig i ringen och t.o.m provade på några hoppsasteg där. Då sa domaren att vi fick springa om :-) busfia sa matte till mig och blinkade med ena ögat.. hehe.. Men man blir ju så sprallig när man har en stilig vargkille som uppvaktar en.

Direkt när vi hade kommit in i ridhuset kom en trevlig dam från USA fram till oss och sa att jag var en mycket vacker och stilig dam. Hon hade själv varghund och ville absolut veta från vilken kennel jag kom från. Matte spikade engelska med henne som om hon aldrig hade gjort annat..som sagt trevlig dam.. :-)

Summa sumarum av dagen är: Vi fick inte något CK, men matte säger att mitt sprall i ringen var som högsta vinsten då jag annars tycker att uställning är bland det tråkigaste som finns. Vi hade dessutom trevligt sällskap med fniss och skratt.

Vinkevik från blondinen i Södersvik

4 kommentarer:

Malte med släptåg sa...

Ja du Enya, jag kommer drömma om blondiner inatt =)
Min matte säger att om man är kille så måste man uppföra sig och inte vara för påflugen.
Sen tycker jag att jord har man ute, hur ska man kunna vara stilig när människor har haft in massa jord inomhus?!
Hoppas vi ses på någon mer utställning framöver då ska jag bjuda dig på mer toast fast med levande ljus och bara vi två.
matte hälsar här med
//Malte the man

Cam/Virus sa...

*morr o mutter*
Bruttan släpps lite fri o vad händer!? Joho, flirteri o slamperi!!
(Dock lite stolt över dig och dina hoppsasteg i ringen) Saknar dig!
//Fåret

Wicca & Primus med Matten sa...

En annan sprallade så mycket att det gick åt pipan. Hmmmmm.

Olga da Polga sa...

Hej ni rara ! Vi tycker att Enya är den vackraste Varghundsflickan vi mött och matten med ;-) Den där Malte var riktigt pampig han också Det ger karaktär med gegga i skägget!
Tack för gratulationerna det var väldigt kul!